KMK ÚJ KÖNYVEK Katt a képre!!!

2012. január 12., csütörtök

Cassandra Clare: Bukott angyalok városa - A Végzet Ereklyéi #4

Könyvmolyképző Kiadó 2011
390 oldal
Fordította: Kamper Gergely
Goodreads: 4,16
Besorolás: YA, urban-fantasy

Cassandra Clare The Mortal Instruments  sorozata megérdemelten népszerű kis hazánkban is, karácsony előtt végre megjelent a negyedik rész. Az írónő párhuzamosan elindított egy másik sorozatot is, The Infernal Devices - hamarosan olvasható lesz magyarul az első rész: Mechanikus Angyal  címmel - bizony fel kellett volna cserélni a megjelenést, mert a Bukott angyalok városában vannak olyan utalások, amik miatt hiányérzetem volt például Magnus múltjára vonatkozóan.
Persze a könyv így is  maximálisan élvezhető volt.

Alig két hónap telt el az Üvegvárosban történtek óta, Jace és Clary szorgalmasan edz, hogy minél jobb árnyvadász váljék a lányból. Jocelyn és Luke az esküvőre készülnek, Magnus és Alec Bécsben nyaralnak, és Simon.... Simon próbálja kezelni a helyzetét, megpróbál valamennyire emberi életet élni, persze ez egy idő után nagyon nehéz. El kell jönnie otthonról, hogy édesanyját megkímélje még egy darabig az igazságtól, még szerencse, hogy az együttes új énekesének  vendégszobájában meghúzhatja magát.  Eseménytelen hétköznapokra azonban nem számíthatunk,  Simon amellett, hogy zsonglőrködnie kell két gyönyörű lány között,  az élete is veszélybe kerül, többször is megtámadják, és valósággal kapkodnak érte az alvilágiak, hirtelen fontossá vált, kinek az oldalán áll. A város különböző területein árnyvadászok holtteste kerül elő, nagyon úgy tűnik, valaki úja háborút akar kirobbantani az épphogy megkötött béke után. A társaság nyomozni kezd, és egyre  sötétebb rejtélyekre bukkannak.  Simon egyre jobban kétségbeesik vámpír volta miatt,  a rockénekesről kiderül, nem az, akinek mondta magát, és Jace érthetetlenül eltávolodik Clary-től.  A szeretetnek győznie kéne....

Mivel rajongója vagyok a sorozatnak, persze azt vártam, mint mindegyik fan, Clary és Jace végre boldogok, a főgonosz meghalt, Clary anyja megtalálja a boldogságát, Simon két lánnyal is vigasztalódik...  Mi  más jöhet még?    Egy sokkal darkosabb, sötétebb folytatást olvashattam, ami számomra letehetetlen volt. Imádtam, hogy az eddig megkedvelt karakterek mind főszerepet kaptak, Simon, Izabelle, Magnus, Alec, mindannyian sokat szerepelnek. Nagyot dobott a történeten Jordan Kyle karaktere, remek volt  megismerni a történetét, ezáltal Maia-t is jobban megérthetjük.     
Simon egyértelműen főszereplője lett az eseményeknek, végre egészen közelről beleláthatunk a gondolataiba. Nem tartozik egy klánhoz sem, de megnyugtató a hűsége az árnyvadászok irányában, Clary barátságát sosem adná fel. Igazán értékeltem, hogy Simon nem lett tökéletes vámpír, rendesen megküzd önmagával, hibázik, de erősebb lesz, az önbizalma mindenképp. A szerelem is megkörnyékezi, végig izgulhatunk, melyik lány lesz a tökéletes partner, a vérfarkas Maia, vagy az árnyvadász Izzy?
Forrás: Cosplay.com
Magnus és Alec kapcsolatáról élvezettel olvastam, nagy kedvencem ez a páros. Úgy éreztem, itt már felszállt a rózsaszín köd Alec orra elől, és ahogy kezdett belegondolni a jövőbe, és hallott a múltról, egyre érezhetőbb a bizonytalansága. Probléma lesz még ebből a halhatatlanságból!
Örülök, hogy Cassandra ennyire magától értetődően, természetesen  kezeli ezt a párost. Nem egy átlagos ya regény átlagos meleg barát karaktereiről van itt szó. Ők nagyon is élők, és élő a problémájuk is. Kettejük jelenetei szórakoztatóak, a helyzetük komolyságával együtt. Úgy értem, nagyon is magam elé tudom képzelni a duzzogó Alec-et, a félreértett helyzeteket, a kibékülést.   

Clary és Jace kapcsolatának alakulása enyhén szólva nem a tökéletes folytatása az Üvegvárosban történteknek. Ha azt gondoltad, kedves olvasó (én), hogy végzünk a suliban, aztán ásó, kapa, nagyharang, hát nem. Van itt egy kis bonyodalom, ami valljuk be, jót tett a történetnek. Izgultam értük rendesen. Jace sem tökéletes, Clary is úgy reagál helyzetekre, mint egy átlagos lány tenné. Nem tudsz bekiabálni a könyvbe: Bízzatok már jobban egymásban! Persze azok a jelenetek, amikor ők ketten együtt vannak, csodálatosak, sisteregnek, és bólogatsz, igen, ők az örök etalon páros. Jace hozza a pimasz, szarkasztikus énjét, de most más is emészti, zavart lesz és egyre távolodik. Többet nem lehet spoiler mentesen elárulni! Csak annyit, ami mindig eszembe jut róluk:  a világot jelentik egymásnak.

Az írásmódról nem lehet újat mondani, a szerző a korábbiakhoz hasonlóan hihetetlenül jól egyensúlyoz a feszültség és a humor körül.  A jelenetek ugrálnak a helyszínek között, sokszor több szálon fut a cselekmény.  C.C. nem sajnálja harcba küldeni a szereplőket, itt is számos csatajelenet van, igazán filmszerűen megírva. Van pár gyomorforgató rész is, lesznek, akik felkapják a fejüket egy-egy jeleneten. (Szegény Simon amúgy is folyvást hányingerrel küzd.) Ami még kiemelkedő, az a sziporkázó párbeszédek, Jace, Simon és Kyle, egyszerűen agyamentek időnként, remek poénokkal.
A vége várakozás szerinti  függővég lett, egy remekül megírt jelenettel, meg lehet halni a folytatásért. Kedves Könyvmolyképző, most aztán igazán lehetne egy "egyidőben a világpremierrel" kiadás!!!

Borító: Eredeti, tökéletes.
 
Kedvenc karakter: Jace, Simon, Jordan

Szárnyalás: Magnus-Alec páros

Mélyrepülés: A vége eléggé kitalálható, legalábbis az egyik fele.

Érzéki mérce:Ritkán jön össze ennyire tökéletes páros, mint Jace és Clary. Ők az etalon, és minden jelenetük érzéki, sistergős, 14 éven felüli.

Értékelés:

2 megjegyzés:

  1. Nagyon vártam már a véleményedet a könyvről:))
    Én decemberben ismerkedtem meg a sorozattal és azóta TMI és Jace függő lettem:).
    Ráadásul mivel együtt olvashattam a négy részt, így még élvezetesebb volt az egész.
    Azért is voltam kíváncsi a véleményedre, mert nagyon sokan morogtak rá, hogy ez a rész már nem az eredeti TMI könyv és hogy nincs benne annyi akció, mint várták, de én speciel minden sorát imádtam. Nekem így is nagy élmény volt, hogy a "hétköznapi" életükbe is betekinthettem:).
    Amit írtál, hogy nem tudsz bekiabálni, hogy "Bízzatok már jobban egymásban!", én azzal módosítanám, hogy "Srácok, csak egyszer üljetek le és beszéljetek" - így talán kevesebb lett volna a félreértés a párosok között, bár akkor a könyv is vékonyabb lett volna:))).

    Nagyon örülök, hogy neked is ennyire tetszett:)))
    És én is tűkön ülök a folytatásért..

    Lupi

    VálaszTörlés
  2. Szerintem már egy kicsit unott volt a történet, mivel Jace és Clary egymásé lehetnek nincs annyi szenvedély és vágy benne.

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók