KMK ÚJ KÖNYVEK Katt a képre!!!

2011. december 30., péntek

B.M. Grapes: Jóslatok hálójában

Könyvmolyképző Kiadó  2011
536 oldal

Besorolás: ya, misztikus, romantikus

A Lámpagyújtás rendezvényen sikerült személyesen megismerkednem a szerzővel és dedikáltatnom a saját példányomat. Akkor az írónő megjegyezte, hogy ez a sztori inkább nyomozós, mint romantikus. Tényleg sok szálat kell felgöngyölíteni a főszereplőknek, de az összes lánynak magasan a vezető napirendi pontja a friss pletykák elemzése, ki, mikor, kivel és hol, éppen úgy,  bármelyik más középiskolában, ahova én jártam, vagy ahova te jársz. És ez már nálam jó pont, imádom a végzős középsulis alapszituációt.

Ada az utolsó évét kezdi a Hot Hill High-ban, ami pont olyan unalmasnak ígérkezik, mint az utóbbi kettő, amióta New York szmogos levegője elől ideköltöztek családjával, a Chicagótól két órányira fekvő csendes, nyugalmas, jó levegőjű Hot Hillbe.
Az év azonban érdekesen indul, a suli faliújságján "Mai hírek" címmel valaki még meg sem történt eseményekre hívja fel a figyelmet, amik sorra be is következnek mindenki megdöbbenésére. 
Ada és barátnői azonnal nyomozásba kezdenek, hiszen a személyes érintettségük mellett a kíváncsiságuk is hajtja őket az igazság kiderítésére, mert a jóslatok - hírek mind valóra is válnak az adott napon. 
A nyomozás azonban napról napra veszélyesebbé válik, ráadásul feltűnik egy új diák is, aki nem más, mint Ada new yorki életének megkeserítője, Daniel.

Egyedi, remek ötletnek tartom a fejezetek elején megjelenő jóslatokat, amik tulajdonképpen főszerepet játszanak a könyvben, ezek a monogrammal ellátott jövendölések bonyolítják a szálakat.  Minden alkalommal van bennük meglepő, új fordulat, vagy új érintett személy. Időnként az írónő meglepett azzal, hogy megtörténik a jóslat, aztán mégsem, mert megtörténik újra, később, más szituációban, amikor az érintett már nem is számít rá. 
A karakterek hétköznapi emberek, hitelesek, átlagos tulajdonságokkal. Ada kedves, jóravaló lány, tetszett, hogy matekzseni, jól sakkozik. Szüksége is volt a nyomozás során a jó kombinációs készségre. A többi diák, tanár, szülők, mind az életből vett figurák, simán magam elé tudtam képzelni a jeleneteket. A misztikusság végigkíséri a könyvet, de igazából csak az utolsó 50 oldalon kapcsolódik be közvetlenül a történetbe.  
A történet olvastatja magát, de óriási meglepetést számomra nem tartogatott. Az első 150 oldal lassú, és főleg azért, mert bemutatja a szerző az igen népes szereplőgárdát, mindenkit többször a teljes nevén említ. Persze, ezt a monogramok indokolják, de talán kevesebb szereplővel pörgősebb lehetett volna. Nekem néhány ismétlés is szúrta a szemem, valamint egy-két mondat, amit 20 kilométerrel el kellett volna kerülni. Nagyjából 100-150 oldalmennyiség az, amivel rövidebb lehetne a könyv. A romantika azért nem egy gyenge mellékszál, Ada megküzd a szerelemért, és az iskola összes kisasszonyának gondolatai  is állandóan e téma körül forognak. (és ez most egy elég  gyenge jellemzés)  
A cím nagyon találó, ezért külön dicséret jár, ahogy a borítóért is. Jól sikerült, bár végig izgultam annak idején a facebook-on a rengeteg próbálkozás közül vajon melyik lesz a befutó. Még mindig nem értem a kiadót, mire jó ez a küzdelem, ahelyett, hogy a megjelenésről való döntéssel egy időben a borító is kikerülne, hogy végre megfelelő reklámot kapjon egy-egy könyv. Főleg a magyar szerzőkre gondolok, megérdemelnék a hype-ot.
Összességében nagyon tetszett a történet, megértettem az üzenetét, szívből ajánlom nem csak középiskolásoknak. Márti, gratulálok!!!

Borító: Itt balra jól látszik, milyen szép rajta a háló.
 
Kedvenc karakter: Daniel

Szárnyalás:  Napi hírek ötlete nálam tarolt.

Mélyrepülés: Rhett nevű szereplővel az Elfújta a szél óta nem találkoztam, nem véletlenül... 

Érzéki mérce:  12 éves kortól olvasható, igazi tini romantika.

Értékelés:

2 megjegyzés:

  1. köszi a részletes véleményt, Zsuzsi :)
    A Rhett nevet tényleg onnan vettem. Gondoltam, ne legyen nomen est omen :D
    Más neveket más irodalmi művekből kölcsönöztem, de csak Adánál árultam el a forrást. :)
    Egyébként szerintem csak sok szereplővel lehet érdekes ez a sztori. Köszönöm, hogy olvastad :)))

    VálaszTörlés
  2. Márti, persze valahonnan venni kell a neveket:)) Rhett Butler annyira egyedi és megismételhetetlen, hogy nagyon meglepődtem, persze gondolom sok műben szerepel, és rákerestem a neten is, hihetetlen, de a mai napig neveznek el így fiúkat. (ez most egy önkritika volt)

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók