KMK ÚJ KÖNYVEK Katt a képre!!!

2011. június 26., vasárnap

Benina: A Boszorka Fénye - Bíborhajú #1

Könyvmolyképző Kiadó 2010
488 oldal
Goodreads: 5
Besorolás: YA, fantasy

Mi mással ünnepelhetném  az 50. bejegyzésem, mint egy igazi kedvenc könyv ajánlásával. De először lássuk, hogyan ismertem meg Beninát.
Twilight lázban égtem (nem is annyira múlt idő), fanficek után vadászva fedeztem fel Benina írásait. Ő volt az, aki megírta  Edward szemszögéből a New Moon-t, és a Stephepie Meyer által félbehagyott Midnight Sun-t befejezte. Csodás volt nekem ezeket olvasni, nagyon élveztem, a hab a tortán a Breaking Dawn utolsó négy oldalának Edward szemszögéből való megírása volt, amivel Benina búcsút mondott a Twilight Saga-nak. A lelkes olvasók nem maradtak történetek nélkül, Benina folyamatosan publikált a blogján újabb és újabb remek novellákat. Bebizonyosodott az írónő számára is, százak várják a friss bejegyzéseket, igenis van igény a stílusára a twilight után is.
A Könyvmolyképző Kiadó bizalmat szavazott Beninának, és másik két magyar kezdő írópalánta (Szurovecz Kitti és Spirit Bliss) társaságában 2010. december 2-án 17 órakor megtörtént a csoda, ott ülhettem a három grácia könyvbemutatóján.
Végre kezembe vehettem a könyvet, amit annyi titokzatosság vett körül, simogattam  a borítót, ami Benina ötlete alapján Balogh József munkája, valami csodálatosra sikerült. Benina meghatottan, de szorgalmasan írta a dedikálásokat, persze nekem is. (jobbra)
Külön öröm volt a könyv végére lapozni, hiszen mindhárom publikáló begyűjtötte a rajongóktól a mini könyvajánlókat, és tényleg belekerültek a "mi" soraink is, beszámolva a személyes gondolatainkról. Nagyon örültem, hogy mindhárom könyv "részese" lettem személyesen is.

A Fb-on hatalmas rajongótábor alakult (1748 tag jelenleg) http://www.facebook.com/Beninah, Benina mindig nagy szeretettel foglalkozik a társasággal, sok játékkal és ajándékkal kedveskedik. 
Nekem mégis az a kedvenc részem, amikor esténként, mikor már a három gyerek alszik, Benina feltesz egy jó zenét, és kiírja az üzenőfalra:     "Pennára fel!!!"

Visszatérve a könyvre, a fülszöveg kivételesen nagyon jól sikerült, idézem:
"Claire White nem mindennapi tinédzser. Claire White boszorka, méghozzá a tiszta vérű Utolsók egyike, akikből már alig néhány él a világon, ugyanis a boszorkányüldözők parancsára kegyetlen lények, a zsoldosok sorra végeznek velük. A tizennyolc éves Claire, akinek a szülei kiskorában meghaltak, nehezen fogadja el másságát. Egyszerű, átlagos fiatal lány szeretne lenni. Gideont, öreg mentorát és jó barátját menekülés közben  a szeme láttára öli meg az egyik legkönyörtelenebb zsoldos, és a lány élete ezzel örökre megváltozik.
A mély gyászt, a magányt és a depressziót egy baljóslatú, titokzatos srác felbukkanása töri meg. De miért fontos a félig démon, félig boszorkány Kellan Blacknek, hogy Claire-t ráébressze, mekkora varázserővel bír? És miért akarja megvédeni őt akár az élete árán is? Hogyan kénytelen szembesülni Claire a barátság mélységeivel, a szerelemmel, az árulással, a gyűlölet intenzításával, az önmagába vetett hittel és saját erejével?
A fenyegetettség folyamatosan ott lebeg a lány felett, mint valami ködös árny..."

A Boszorka fénye pontosan olyan könyv, amilyet az olvasással telt évek hosszú sora alatt keresek - kutatok. Elsősorban a fantasy könyveket szeretem, mindegy, hogy hagyományos, vagy urban-fantasy, így itt az első pont, mert ez fantasy a javából, újszerűen boszorka  főszereplővel.
Továbbá szeretem, ha az író valami egyedi, soha nem látott világot alkot meg. A Bíborhajú Claire világa nagyon szépen felépített, megvan a második pont.
Legyen a történet pörgős! Ez a könyv engem beszippantott az első oldaltól, kezdve Gideon szörnyű halálától. Jó volt olvasni Claire gyászáról, depijéről is (személyes érintettség miatt), aztán az új mentor megérkezésétől nem volt egy hangyányi unalmas pillanat sem. Szeretem, ha egy könyv úgy van megírva, hogy filmszerűen pereg előttem, és Benina nagyszerűen közvetíti ezt, amellett, hogy a nyelvezet rendkívül választékos. Szépen bánik a szavakkal, számomra a stílusa magával ragadó.
A következő pontom a karakterek kérdése. Itt van némi kérdőjel az olvasók többségében, hiszen az önbizalom hiányban szenvedő lány kontra jóképű, de sötét múlttal rendelkező srác párosa sablonosan hat, de én EZT szeretem. Ebben a könyvben különösen tetszett a fiú karakter, Kellan, imádtam, hogy nem érhetnek egymáshoz, de mégis annyira vágyódnak.... Imádom, ha egy fiú ennyire szeret egy lányt, és az viszontszereti. Klisé?? Kit érdekel? Szükség van klisékre, ezek nélkül nincsenek könyvek, a mértékre kell odafigyelni és én itt pontosan annyit kaptam, amennyi szükséges. Külön várom a következő részben a támogató karakterek kibontakozását, Regináról, Cameronról nagyon szeretnék többet megtudni.
A szerelmi szál az utolsó kritériumom, ami a fentebb írtak szerint nagyon is kedvemre való volt. És nekem pontosan ilyen epilógus kell!!!
Egyetlen dologra azonban ki kell térnem, mint oly sok kezdő írónál. A névválasztás!  Én elhiszem, hogy ilyen módon is sugallani szeretne a szerző információkat, de ez inkább rossz hatású, mintsem hasznos. A Black and White dolog az egyetlen ami nem tetszett!  Az összhatást azonban ez  nem rontotta le, a könyv maximálisan nekem íródott!  Köszönöm Beninának ezt a könyvet, ahogy a bizalmat is, mellyel megajándékozott.

Benina nekem dedikál
Borító: Különleges, egyedi, gyönyörűséges!!
 
Kedvenc karakter: Claire, Kellan, Cameron

Szárnyalás:  1-488. oldal

Mélyrepülés: Lehetett volna egy kis szex a végén.

Érzéki mérce:  Sistergős vágyódások, imádni való!

Értékelés:
 Benina oldala: http://benina.hu
A Boszorka Fénye - Bíborhajú #1  :  beleolvashatsz  ITT!!!

2 megjegyzés:

  1. "Lehetett volna egy kis szex a végén" :D Ezen nagyon felnevettem, de igaz, azt én is hiányoltam egy kicsit :D

    VálaszTörlés
  2. Na most felkeltetted az érdeklődésem!!! Van utalványom, elgondolkodtam rajta... de így is úgyis elolvasom! :)

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók